Om os Vi er Danmarks Fiskeriforening søger konsulent

Stillingsopslag

Danmarks Fiskeriforening søger konsulent til at arbejde med bæredygtigt fiskeri

Er du frisk på at arbejde for et stolt erhverv? Kan du arbejde selvstændigt; agere i et politisk miljø og trives du med en uforudsigelig, men spændende hverdag? Så kan du blive vores nye kollega i Danmarks Fiskeriforening.

Danmarks Fiskeriforening er hovedorganisationen for dansk erhvervsfiskeri. Vi organiserer fartøjsejere, skippere og mandskab fordelt over hele Danmark på godt 700 små og store fiskefartøjer.

Vi søger en kollega, der kan...

• engagere sig i dansk erhvervsfiskeri
  • være med til at udvikle bæredygtige rammer for fiskeriet i Nordsøen, Skagerrak og Kattegat
  • varetage danske fiskeres interesser i forhold til EU og landene omkring Nordsøen

Du skal kunne arbejde selvstændigt med fx juridiske problemstillinger i foreningens arbejde til gavn for udvikling af dansk fiskeri. Du skal bidrage til foreningens interessevaretagelse blandt andet ved samarbejde med andre aktører på fiskeriområdet. Du skal have ansvar for betjening af flere interne udvalg i Danmarks Fiskeriforening, herunder tilrettelæggelse af udvalgenes møder.

Vi forestiller os, at du har en kandidateksamen og har interesse for natur og fiskeri. Vi forventer, at du har et godt humør, kan skrive, er en god kollega og kan samarbejde med både myndigheder og fiskerne – foreningens medlemmer.

Stillingen er i udgangspunktet placeret på foreningens kontor i Taulov ved Fredericia, men København kan også komme på tale. Du får under alle omstændigheder rig lejlighed til at komme rundt i landet, hvor fiskerne holder til og deltage i møder i landene omkring Nordsøen. Arbejdstiderne er fleksible.

Du vil indgå i foreningens hold af konsulenter, og dit arbejde kommer til at foregå i tæt dialog med foreningens medlemmer, bestyrelse, engagerede kollegaer og eksterne samarbejdspartnere.

Tiltrædelse er snarest muligt og løn efter aftale.

Ansøgning

Ansøgninger sendes til mail@dkfisk.dk med ”Ansøgning – konsulent DFPO” i emnefeltet.

Vi skal have din ansøgning senest fredag 31.01 2020 kl. 12.00

Spørgsmål til stillingen kan rettes til...

• Kenn Skau Fischer, direktør, tlf. 51199537, ksf@dkfisk.dk
  • Ole Lundberg Larsen, underdirektør, tlf. 21420040, oll@dkfisk.dk

Danmarks Fiskeriforening

Danmarks Fiskeriforening er hovedorganisation for de danske fiskere. Danmarks Fiskeriforening har 717 fartøjsmedlemmer, 1195 fiskere og 32 lokalforeninger fordelt over hele landet. Kystfiskere, industrifiskere, bundgarnsfiskere, jomfruhummerfiskere osv. er medlemmer i Danmarks Fiskeriforening.

Danmarks Fiskeriforening er blandt de allerstørste fiskeriorganisationer i Nordeuropa og deltager aktivt i både dansk fiskeripolitik og i arbejdet med fiskeripolitik i EU.

Læs mere om Danmarks Fiskeriforening på www.fiskeriforening.dk