Om os Vi er Danmarks Fiskeriforening søger journalist

Stillingsopslag

Har du de gode historier i ærmet og fiskeblod i årerne?

Så er du måske Danmarks Fiskeriforenings nye journalist

Er du frisk på at arbejde for et stolt erhverv; kan skrive levende og trives med en uforudsigelig hverdag, så kan du blive den nye journalist hos Danmarks Fiskeriforening.

Danmarks Fiskeriforening er hovedorganisationen for dansk erhvervsfiskeri og organiserer fartøjsejere, skippere og mandskab på godt 700 små og store fiskefartøjer fordelt over hele landet.

Vi leder efter en selvstændig og engageret journalist, der ikke går af vejen for at tage sin del af læsset og skrive de store og små historier til foreningens mange kommunikations-platforme. Du skal kunne skrive til alle medier og vide, hvilke knapper du skal trykke på for at få fiskeriet til at brænde igennem.

Du skal kunne skrive historier til erhvervsavisen Fiskeri Tidende, fiskeritidende.dk, nyhedsbreve og SoMe. Du skal ramme mediernes spalter og få politikernes og danskernes opmærksomhed med en skarp pressemeddelelse og et tweet.

Og så søger vi særligt en, der kan styrke og udvikle vores kommunikation i forbindelse med events – det gælder både som den skarpe strateg, der kan lave en gennemtænkt kommunikationsplan og finde de klare budskaber, og som praktiker, der kan udarbejde foldere, videoer og andet materiale. Vi har brug for et frisk pust og gode ideer, når fiskeriet tager til Naturmøde, Folkemøde, messer, konferencer mm.

Vi forventer, at du har en journalistisk/kommunikationsfaglig uddannelse. Vi ser gerne, at du har et par års erhvervserfaring, gerne med redaktionelt arbejde. Det er vigtigt, at du er god med kuglepen og blyant – og så skal du heller ikke være bleg for at tage et billede og en hurtig video med mobiltelefonen.

Stillingen er placeret på foreningens kontor i Taulov, Fredericia – men du får også rig mulighed for at komme rundt i landet, hvor fiskerne holder til. Arbejdstiderne er fleksible, og der vil forekomme weekendarbejde.

Du vil indgå i foreningens kommunikationsenhed og dit arbejde kommer til at foregå i tæt dialog med både foreningens medarbejdere, medlemmer, bestyrelse og eksterne samarbejdspartnere.

Tiltrædelse er hurtigst muligt og løn efter aftale.

Ansøgning

Ansøgninger sendes til mail@dkfisk.dk med ”Ansøgning - journalist DFPO” i emnefeltet.

Vi skal have din ansøgning senest mandag 15. august 2019 kl. 12.00

Spørgsmål til stillingen kan rettes til...

• Kenn Skau Fischer, underdirektør, tlf. 51199537, ksf@dkfisk.dk
  • Line Dalgaard Jensen, redaktør, tlf. 76109662, ldj@dkfisk.dk

Danmarks Fiskeriforening

Danmarks Fiskeriforening er hovedorganisation for de danske fiskere. Danmarks Fiskeriforening har 717 fartøjsmedlemmer, 1195 fiskere og 32 lokalforeninger fordelt over hele landet. Kystfiskere, industrifiskere, bundgarnsfiskere, jomfruhummerfiskere osv. er medlemmer i Danmarks Fiskeriforening.

Danmarks Fiskeriforening er blandt de allerstørste fiskeriorganisationer i Nordeuropa og deltager aktivt i både dansk fiskeripolitik og i arbejdet med fiskeripolitik i EU.

Læs mere om Danmarks Fiskeriforening på www.fiskeriforening.dk