Fiskeri Tidende

FT-medier

Fiskeri Tidende er et medlemsblad for Danmarks Fiskeriforening Producent Organisation, men også et fagtidsskrift for hele fiskerisektoren.

Fiskeri Tidende udkommer hver uge i ca. 3.000 eksemplarer til danske fiskere, leverandører til fiskeriet, politikere i kommunerne, på Christiansborg og i Bruxelles samt andre, der er interesserede i dansk fiskeri.

Fiskeri Tidende dækker både dansk fiskeri, EU-politik, dansk politik, biologi, teknik, økonomi, uddannelse med mere. Dermed dækker Fiskeri Tidende geografisk både hele Danmark og EU.

I løbet af året tager avisen specialtemaer op. Det kan være “elektronik og kommunikation”, “motor og brændstof” eller “nybygning, ombygning og reparation”. Hvert andet år laver Fiskeri Tidende desuden den officielle messeguide til Danfish-messen i Aalborg.

Fiskeri Tidende er en “fusion” mellem de tidligere to aviser “Dansk Fiskeritidende” og “Havfiskeren”. De to aviser blev slået sammen i forbindelse med fusionen mellem de to hovedorganisationer. Dermed har avisen en lang historie, der for den enes vedkommende strækker sig tilbage til slutningen af 1800-tallet.

Avisens redaktion leverer også nyheder på web i form af www.fiskeritidende.dk. På hjemmesiden følges dagligt nyhedsstrømmen i erhvervet.

Gå til fiskeritidende.dk